~~ SiLkY He@Rt ~~

Hatiku Selembut Sutera...

Ceritera Perjalanan Ke Gerbang Perkahwinan

Setelah bercuti kahwin selama 2 mggu.. harini last day cuti. Harini baru ade ms kejap nk update blog nih setelah selesai menguruskan my husband. Esok da nk keje semula, tp xrasa mcm nk keje plak. Malasnyee sgt.. adess.. Best gak duk umah jer.. Andai kata dpt jd suri rumah sepenuh masa kan bagus.. hahaha berangan la..


So entry kali ni nk story2 cite sblm n slps kenduri..

Before 9 Jun 2011,
Lps nikah aku rs lega n lps 1 perkara. Yg xlps lg ialah majlis kenduri kahwin pulak. Mmg aku betul2 concerntrate pd persiapan kahwin sepenuhnya. Pikir apa yg xcukup n apa yg perlu dibeli lg. Planning tu harus dipikirkan supaya xjd kelam kabut. Mana nk kemas umah lg. Semua buat sendiri, maklumla xde sape nk tlg. Hanya kami di umah ni saje. Maktok n tokwan byk kisahkan membersihkan di kawasan laman n luar umah. Aku n makngah kisahkan kemas di kawasan dlm umah.

Khemah utk catering dipasang awal jugak iaitu pd 7hb. Begitu jugak dgn hiasan bilik n pelamin juga dipasang pd hari yg sama. Bagus juga pihak butik dtg pasang lbh awal, supaya xkelam kabut dgn sedara mara yg dtg kalu dtg pasang lambat. Semuanya berjln dgn lancar. Aku xkesah soal hiasan n design pelamin. Semuanya aku serahkan pd pihak butik. Thanks 2 abg wan n kak lela for nice pelamin serta bilik. So mlm tu xdpt lg da tido dlm bilik sbb dh dihias cantik. Terpaksala aku tido atas kusyen yg keras itu smbil pakai inai pokok di jari2ku. beberapa jam lps tu inai plak tercabut xnk lekat. aku bebai, trus aku cuci sume iani, jd tak berapa merah sgt la jdnya.

8hb hr yg plg sibuk sesangat. Hari ini la famili/ adik2 [sebelah mama] blk n sedara mara dtg berkunjung tgk [hahaha...mmg pn]. Hari tersebut jugakla nk rebus telor n bt bunga telor. Pagi2 aku da kluar g amik kek hantaran, amik cup cake utk door gift n amik kuih bahulu utk door gift.. Blk tu aku trus bertungkus lumus siapkan susun2 door gift n buat checking utk sume door gift supaya xde yg terkurang. Mmg letih n penat sgt + lgsung xleh rehat smpai mkn pn xsempat dah. Ptg aku g lukis inai lak kt kedai. Mmg xingat nk snap detik2 lukis inai tu sbb sgt kepenatan.

simple but i like..
Blk umah, ptg smpai mlm tu aku smbung pakai inai di jari smula. Nak double blk inai yg xmerah sgt tuh.. Mls nk pakai mlm sbb nnt susah nk tido n lmbt sgt nk kering. Lgpn kepala otak aku msh pikirkan byk mende yg belum selesai lg bila tgk umah yg masih bersepah. Siap pakai inai pn da mlm aku smbung checking door gift. Lg tensen bila check ade yg semut cuba masuk plak. Bg mengelakkan perkara xdiingini, aku buat checking satu2 door gift tu tkut semut masuk. Mmg letih, penat, skt pggang n sume ade tp aku xmampu berhenti lg. Siap checking, aku pakai inai di kaki pulak. Kul 2 pg lbh  kot baru aku mandi n tertido di ruang tamu.

Hari Kenduri 9 Jun 2011,
Sebelum Subuh lg aku dah bangun, mandi, kemas2 apa yg patut. Jam 9.30 pg aku bergerak utk bersiap n make up di kedai. sejam lepas tu aku siap, turn my husband plak bersiap. My husband pn gamble je, pegi drive sndiri je ke butik. Sempoi kan kami ni sume buat sendiri. Selesai bersiap, kami shoot for studio photos. Then trus pegi shoot outdoor photos. Semua berjln lancar sbb masih lg fresh. Around 12pm, aku smpai ke rumah n wait for my husband utk rombongan menyambut pengantin waktu tghari. Thanks so much pd kgkwn ofis yg dtg sgt awal nk tgk pengantin. Teruja dgn kedatangan kengkwn. Terima kasih juga pd Pengarah n Timb. Pengarah yg sudi dtg. Saya sgguh terharu..


My Husband tiba lbh kurag jam 1.30 tghr.. Agak kalut jugak aku time tuh, nk pegi smbut husband di dpn jln. MALU gile weii masa bejalan tuh, sempat la jeling nmpak kengkwn ofis yg baru tiba.. Smpai je, kami trus masuk utk bergambar di pelamin. Panas n berpeluh sakan la masa tuh. Fuhh.. Pas bergambar, makan beradab. Kira xlalu mkn dah masa tuh, mkn pn cpt je abis, tp pengapit lak lambat mkn.. Adehh... Smbung sesi bergambar dlm bilik pulak, then tukar baju pulak utk ke majlis sebelah lelaki.

Majlis sebelah lelaki, ade lg meja pengantin makan rupanya.. mkn lg.. tp xlalu dh nk sumbat sbb org duk tgk.. hahaha.. my husband trus tukar baju lps tu pakai kemeja. Tula laki aku..dia kalut nk p tlg kt luar pulak katanya. Lbh kurang sejam aku kt umah mak mertua aku, my husband kata nk antar aku blk ke umah kenduri aku smula.. hahaha.. itula style baru katanya. sbb dia nk aku layan tetamu yg dtg kemajlis aku n dia pulak handle majlsi sblh dia.

Senja tu my husband dtg ambil aku smula. Kami blk umah mak mertua sekejap. Letih tersgt bdn ni xtau nk ckp la. Aku tanya my husband, nk tido mana? Lastly he choose bilik motel utk kai berdua bermlm. Rilex bdn sgguh. Esok pg br kami pulang ke kedua2 rumah.

After 9 Jun 2011,


Letih n penat belum dpt recover.. Edisi mengemas umah masing2 pulak. My famili blk ke Melaka 10 Jun mlm.  
Pg tu kami kira duit hasil yg dpt utk majlis kenduri tuh. Aku bahagikan apa yg patut sesama ahli keluarga. Edisi membuka hadiah2 pn pd 10hb tuh. Alhamdulillah n time kasih kengkwn sume. Dapur gas, kettle, mangkuk n byk glasses yg dpt. Cuma pggan je yg xde lg..hehe

OKla byk giler aku membebel ceritera ni. nnt aku smbung entry baru.. 

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda :

This blog is about my lifetime story..

My Love Life Tickers

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby Weight (Growth) :

  • 2.5 years : 12.2 kg
  • 1 year : 8.3 kg
  • 10 months : 7.7 kg
  • 8 months : 7 kg
  • 6 months : 6.4 kg
  • 5 months : 6.1 kg
  • 4 months :
  • 3 months :
  • 2 months :
  • 1 month : 3.4 kg
  • 20 Days :
  • 10 Days :
  • New Born : 2.4 kg

Followers

Ads 468x60px

Featured Posts