~~ SiLkY He@Rt ~~

Hatiku Selembut Sutera...

Langkawi 2013

Akhirnya sampai jugak aku di Langkawi pada tahun 2013 ni setelah beberapa thn x g ke Langkawi.. Aku pun xingat dh brapa lama aku x pegi Langkawi. Ade kot dlm 2 thn lbh rasanya. Masa tu dah byk perubahan, but now lg byk perubahannya..

Kali ni aku pegi dgn my baby Hayyan, MIL dan seorg anak buah (CT Laila).. Walaupun kejap je pejalanan tu, tp rasa keletihan sgt, namun terpaksa gak g keje hari Isnin sbb cuti dibekukan. Kalu tak, dah tentu aku amik cuti.

xreti duk diam dlm bot + hairan coz 1st time naik

Sampai di Langkawi Sabtu petang tu, aku terus amik Teksi ke De Baron Resort utk check in. De Baron Resort ni dekat je ngan Pekan Kuah.. Agak baru jugak la, dekat area belakang Pekan Rabu.  Bilik yg aku dpt mengadap ke pantai.. Okla not bad. Ade 2 katil queen.. tv lcd, peti sejuk n toilet pun ok. Ape lg, katil tu kami tolak la bg sambung besar.. hehe bkn apa, utk langkah2 keselamatan bila Hayyan tido.. kalu x, mau nye jatuh katil la budak tuh..
xsempat nk lepak2 pun kt tepi pantai ni coz limited time

Lps check in aku terus bwk famili g shopping kt HIG akak Hj Ismail Group Mall.. Best gak tempat dia luas.. tempat baru la katakan.. org pn xbrapa sesak gakla.. mcm2 aksi Hayyan masa kt HIG tu.. dia tolak stroller smbil merangkak la.. dia nk jalan smbil tolak bakul barang la (mcm la dia pandai jln).. duduk atas stroller dan tolak brg dlm bakul la.. n lastly dia jatuh tersembam jgk.. abisla bertanda n berdarah kt dagu anak ibu syg. Tp kejap je menangis dia tuh..Emmm sabor jela anak ibu nih. xsempat nk snap gambar2 kaletah Hayyan di sana. Ni sume sbb xsempat nk pegang phone bila duk layan karenah dia yg sgt lasak. mana kelam kabut nk beli brg lg. Mmg jenuh la, kalu letak dlm stroller, mmg kena sntiasa bergerak la tolak stroller tu, kalau stroller brenti, pasti dia nk turun dr stroller tu.
dah bertanda di dagu

Akibat keletihan yg melampau n kesian sgt kt anak ibu yg mengantuk tp xleh tido, mlm tu aku xturun pun pegi dgr slot motivasi n mkn mlm yg disediakan utk peserta kursus. Takkan la aku nk tgglkan famili n anak hanya keranan utk menyertai yg lelain.
dh pandai berdiri sndri n bejalan 2-3  langkah

Ahad pagi aku tepaksa kejut Hayyan bangun awal sbb nk pegi breakfast awal. Slot kursus utk HRMIS start awal kul 8 pagi. Sian Hayyan xcukup tido n sgt keletihan bila aku kejutkan dia. After breakfast aku terus tggalkan Hayyan dgn MIL n anak buah utk ke tmpt kursus di dewan yg disediakan. Dorang bawak Hayyan pegi tgk ikan2 dkt kolam n mandi2 kolam. Feedback my MIL, Hayyan suka sgt kocak2 air kt kolam tuh. Emm nnt bila ibu ade kursus lg mcm tu, ibu bwk bwk Hayyan stay lama skit yer.
xsampai hati nk kejut bdk ni bangun pagi

Jam 1 aku abis kursus, terus aku blk bilik utk kemas brg2nk checkout.. Sian hayyan dia dh ngantuk time tu sbb mmg bed time dia pg n tghr. Lps check out aku minta utk tggalkan luggage sekejap di kaunter, then aku bwk famili g shopping sedikit lg brg kt pekan Kuah. My MIL byk borong kain batik je drp mlm sblm tu lg. Aku plak beli sikit2 je. Yela beg mmg dh penuh n tepaksa beli 1 beg tarik la kan utk letak brg2 yg dibeli. Plus penat sgt melayan karenah Hayyan. Lps selesai beli brg n mkn tengahari, kami terus sggah hotel jap utk maik luggage, the terus ke jeti utk beli tiket n blk ke Kuala Perlis. Hayyan plak semapat terlelap kejap dlm stroller. Bila terjaga dia nmpak sgt keletihan n merengek je.. Mmg penat jgk la ibu ni coz dia nak didukung je. Alhamdulillah, masa tu tiket pun ade segera kul 2.30. Ingatkan nk tggu kul 3 baru nak naik bot, tp tiket kul 3 xde. Lps kul 2.30, tiket kul 4 plak baru ade. Memandangkan xsanggup tgk Hayyan yg sgt keletihan tu, aku pn bergegas gak amik bot kul 2.30. Sepanjang dlm bot, Hayyan langsung xnak tdio.. sgt penah melayan karenahnya. Bila smpai Kuala Perlis, my hubby amik kat jeti then terus blk anta MIL n anak buah dulu. Smpai umah, rasa sgt la rileks n lega. Lps mandi Hayyan trus tido buai smapai Maghrib. Lega tgk Hayyan.. dia tido dgn sgt keletihan smpai xbegerak langsung.

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda :

This blog is about my lifetime story..

My Love Life Tickers

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby Weight (Growth) :

  • 2.5 years : 12.2 kg
  • 1 year : 8.3 kg
  • 10 months : 7.7 kg
  • 8 months : 7 kg
  • 6 months : 6.4 kg
  • 5 months : 6.1 kg
  • 4 months :
  • 3 months :
  • 2 months :
  • 1 month : 3.4 kg
  • 20 Days :
  • 10 Days :
  • New Born : 2.4 kg

Followers

Ads 468x60px

Featured Posts